iskallt och menlöst, plasten gör dig vacker, är du glad?

Jag ska göra en film.
Om mitt liv.
Srsly.
Pappa har fixat sin gamla videokamera, och det är bland det snyggaste jag vet. Lätt att jag ska börja använda den! Jag ska filma allt. Allt. Filma för att kunna minnas. Filma mina vänner, min familj. Mina intressen, alla utflykter. Videodagböcker. För att minnas sen.
Inget kommer troligen komma upp på bloggen, hah, det trodde ni vah? ;) Nejnej, inga såna grejer. Ni får titta på Kissies, Dessies, Mogeys och alla de där kändisbloggarnas videobloggar.
Jag vill ha mina filmer för mig själv. för mig själv och mina nära och kära. Bampampaam.

Igår var jag nere på stan och handlade en mössa!
Wiho! En sån där superskön stor mössa med fejkpäls.
En sån här:





ni får ursäkta de vääääääääääldigt seriösa bilderna. 
Kenny fotade, och då blev det inte fullt allvar. Hehe...

En sak som stör mig: varför kommer man på massa roliga saker att hitta på när det är sent? När men liksom inte har möjlighet att utföra det här toppenspejsade idéerna som man nyss kom på. Störande, stavar jag det.
Och varför är det jättejobbigt att sova ensam?
När man har sovit brevid någon flera nätter. Och Kenny räknas inte, även fast hon ligger på andra sidan dubbelsängen.
Det saknas andetag.
Det saknas värme.
Det saknas... någon.

Wä. Jag tänker ligga vaken och läsa Molly Moons fantastiska bok om hypnos istället. För vadå, hundrade gången? Jag kan den boken utantill. Den fick jag när jag var nio år, och då önskade jag att jag ar Molly Moon. Inte Molly Ketola Backe, utan Moon. Jag önskade att jag hade en mops och en förmåga att få folk att göra precis vad jag sa åt dem med en enda blick. Jag önskade att jag fick åka till massa coola städer och vara med i filmer.
Jag önskade att jag var lika gammal som Molly Moon.
Molly Moon är tio år i boken. Ett år, det kändes som en sån stor skillnad då.
Nu är jag femton, och tycker om boken precis lika mycket, om inte mer.
Jag önskar fortfarande att jag var Molly Moon ibland.
För tänk att få ögonkontakt med någon, sedan känna "sammansmältningskänslan" sprida sig i kroppen, och sen ha full kontroll. Jag skulle inte tacka nej till en sån förmåga.

Och nu sitter jag bara och skriver och skriver, och klockan bara går och går. Naej, nu ska jag nog borsta tänderna och lägga mig och läsa.

ett litet musiktips bara: Markus Kunegård - Mitt Kvarter 
          och  Melissa Horn - jag vet vem jag är när jag är hos dig

Take care!


Kommentarer
Postat av: von Platen

Schnygg mössa! xD Den du!



Jag vet vad du menar, när man väl sovit bredvid någon en gång vill man göra det jämt... :) mys

2009-10-29 @ 05:38:59
Postat av: sysslig syssling du vet nog vem

mössan är ju bara så jävla snygg. det är din nya lilla visningsbild också för den delen :)



jag ska lyssna på krunis låt nu, bara för att du tipsar så fint. för övrigt såg jag tydligen ut som honom igår när jag drack kaffe och var halvt varmpyrsminkad. kanske är lite kul, med tanke på att han sjunger "jag är en vampyr". hoho. jag varinte vampyr igår tillslut i allafall. but still.



jag saknar dig redhead <3

2009-10-31 @ 15:53:09
URL: http://headphoneflex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0