touching the piano keys.

hejhej hemskt mycket hej!

min helg har varit jättebra, så jag tänkte berätta lite om den.
vi börjar i fredags. (vah?)

Jag praoade på flygis för sista gången. Hur nice som helst.
Jag gick runt och sjöng med i all musik som rullade i bakgrunden, jag hjälpte massor med kunder och jag plockade upp mängder med hårfärg. Jag gillade att packa upp hårfärg. Det var mysigt att titta på alla ansikten på förpackningarna, jämföra nyanser m.m.
När jag gick ut genom personalin/utgången efter att jag hade slutat så hade jag Melissa Horns CD i väskan. Jäklarns va glad jag blev när min handledare sa att vi fick välja varsin CD som "belöning". Jag hade spanat på säg ingenting till mig under hela tiden jag praoade. Lycka.
Jag hoppade på bussen till Rimbo. På den bussen satt Tom. Som planerat.
Vi drog hem till Asplund, där jag packade iordning och städade lite, sen tog vi 16.15-bussen till Bajshamra.
(kul att båda jag och Tom toksomnade på bussen. När jag öppnade ögonen lite försiktigt så satt Dom framför oss och tokstirrade och fnissade. Hah!)
Hos pappa vare fredagsmys som gällde. God mat, idol och chips. Yeeees. Synd bara att Nicklas åkte ut i stället för Eddie, det hade varit bättre tvärt om. Wä.

Lördag: Jag och Tom vaknade halv tolv, (rekord, tror jag? vi brukar alltid vakna tidigt.) och gick upp, åt frukost, och sen kom Bäa. Vi (jag, Tom och Bäa) drog ner på schtan och handlade lite.
Vi åt på donken, wiho! Där spelade dom empty room och jag sjöng med. Efteråt tog vi varsin ballong. :'D
Väl hemma i hundraettan färgade vi Bäas hår. Hon var skräckslagen, men resultatet blev SKITBRA. Hon har nu morotsfärgat hår, och vi är jättefina brevid varann. (Darling, vi kommer vara snyggast duvetnär...)
När jag och Tom hade vinkat av Bäa vid bussen gick vi till ICA och handlade påkkårn, läsk och godis (SVULL).
Det var filmtajm. Little Miss Sunshine gick på fyran, och det fick vi ju inte missa! Så himla bra film, har ni inte sett den, SE DEN!
Och när vi hade myst klart till den filmen så böt vi rum och film och myste lite till. (mysade/mös/myste...?) Det var ju THÅMB RAJDER! Jag och Tom somnade först, mitt i filmen, Majkipajk kollade däremot på hela. Hur gick det till liksom?
 
Söndag: Jag och Tom vaknade kvart i ett (!!!), kom på att det var vintertid som gällde från och med idag, ställde om klockan, och sov lite till. Sen (när vi hade gått upp, ätit, borstat tänderna och allt det där) var det dags för Tom att åka hem. Wä. Jag följde med honom till Danderyd och vinkade av honom, och sen lyssnade jag på kent hela vägen hem. :)
Jag har även lyssnat på Melissa Horn, Säkert! och Markus Krunegård, ätit indisk kycklinggryta som smakade pepparkaksdeg, gått igenom hela min bilddagbok, ätit glass och planerat en mysdag med självaste Sara imorgon. (http://saraborgsblogg.blogg.se)

Nu ska jag slänga in en påse micropåkkårn och mysa lite framför tävän med Kenny.
En myshelg.
Kunde inte bli bättre.
Eller, Tom hade ju kunnat få stanna en natt till, helst.

Musiktips: berg&dalvana - kent

TAKE CARE! ♥

Kommentarer
Postat av: von Platen

What a wonderful weekend, I really must say! :) tihi

2009-10-25 @ 23:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0