i ett stökigt rum med båda fötterna på bordet

Hej världen.

Här sitter jag, ensam en lördagsnatt i mitt stökiga rum och lyssnar på Markus Krunegård. (han är fin)
Mitt rum borde inte vara stökigt. Jag borde städa. För när som helst nu, kan det ringa en random människa och säga att hon vill komma och titta på vårat hus. Och då är det ju jättenice om mitt rum ser ut som om jag har fått världens utbrott... Nej, precis. Så, jag ska städa. Snart. Senare.

Jag tycker om att ha stökigt, det är hemtrevligare så. Plus att jag inte hittar vissa saker om de inte ligger framme på golvet. Jag längtar tills vi flyttar. Då ska mitt rum bli MITT.
INGEN annan ska få lägga sig i. Jag ska bo där. I mitt stök.

Så vill jag ha det.



och jag vet inte åt vilket håll jag ska titta,
för just nu känns det som att du är precis överallt.


Sit vis nobiscum

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0