drick inte ditt hjärta itu.


På lördag är det Valborg.
Jag kommer så himla väl ihåg hur ont jag hade i magen första maj förra året, när jag gick in och kollade på alla bilder som hade lagts upp på internet. Jaha, hej där var du, den vackraste människan jag vet på jorden med armen om en annan tjej. Ont. Ont. Ont. Så himla onödiga bilder att titta på, men jag tittade om och om igen för du var så fin. Jag kunde ju hålla handen för tjejen så att hon inte syntes.

Och jag hoppas hamna i ett främmande sovrum
med ljusa tapeter och ett överkast som doftar sömn.
Jag hoppas vakna av att solstrimmorna genom de
inte helt nedvikta persiennerna träffar mig i ansiktet.
Kaffe tack, utan mjölk, får jag ta en dusch?
Dricka te istället för kaffet blev äckligt,
ur muggar med gråa ringar i botten av för mycket
socker-rörande.
Snälla ögon som säger "va fin du är när du sover,
och va tryggt det var att ha armarna om dig" över bordet.

- Molly Mumford.

sit vis nobiscum

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

hoppas du haft en fin valborg och får en skön första maj!!

//anna

webshop med egendesignade linnen tshirts tygkassar och posters.

Just nu fraktfritt med koden VÅRKÄRLEK

www.avanna.se

2011-04-30 @ 23:30:42
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: yah fembot!

du är fin, valborg var fint, puss!

2011-05-01 @ 15:28:37
URL: http://nothingbutadeadscene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0