all you.


Anländer till kontoret tio över nio. Min handledare är borta. Min sommarjobbarkompis är borta. Eh, jaha? Jag har ingen aning om vad jag ska göra. Min teori är att alltid se upptagen ut, och vänta tills någon kommer och stör. Så, vad passar bättre än att sätta sig framför sin dator och knappra på tangenterna? (Kanske faktiskt göra något jobb-igt, men jag vet ju inte vad.) Ååh, jag vill inte verka som värsta slackern, men jag sorterade faktiskt sjukt mycket papper igår, så jag kanske har rätt att vila lite...? Grejen är att jag får lite dåligt samvete, nu jobbar ju min kompis alldeles själv. Fast i och för sig, hon borde komma förbi och kolla om jag har anlänt snart. Vilket jag har.
Det är sjukt tyst på ett sånt här kontor. Alla håller på med sitt. Det känns som om jag jobbar på ett bibliotek nästan, man vågar knappt prata i fall någon sitter och räknar på något eller pratar i telefon. Men det är ändå mysig stämning. Folk har sina interna små skämt med varann och alla ler och hälsar när man möts i korridoren. Alla tjatar på mig och min jobbarkompis om fikapauser och långa lunchraster, och vi bara "okej okej, jaja", och fortsätter jobba. Nu tror jag att jag hör min handledares röst några rum bort, ska springa dit och kolla.

Wish me luck.

sit vis nobiscum

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0