no, she never cleans up.


Har en städpaus. 

Jocke's rum ser snarare ut som mitt rum, mina grejer är överallt! Och jag har ingenstans att lägga allting heller, så att städa är en riktig utmaning. Måste nog ta hem lite saker till mamma igen, så stackars J inte drunknar i mina prylar...
Jag är så sugen på en egen lägenhet nu så det är nästan osunt! Jag bläddrar i IKEA-kataloger, går runt på Åhléns och drömmer, skriver långa listor om hur jag skulle ha det och låtsas att jag har massvis med pengar. Jag skulle så himla gärna vilja ha ett eget ställe, där jag verkligen får plats. Där jag kan ha mina saker precis där jag vill ha dem, ha eget kök och eget badrum! Där jag kan ha min animesamling på en stor hylla och där jag kan ha alla mina kläder i en och samma garderob. (Dit J självklart är tokvälkommen, och skulle få plats också)
Men nånstans där jag verkligen fick ha det som jag ville. Men dream on, liksom. Egen lägenhet är väl först att tänka på om ett par, fyra, sju, tio år kanske. Tills dess är det bara att försöka organisera så gott det går mellan garderoberna och skona Jocke från så mycket som möjligt av alla mina solglasögon och nagellack.



Åter till städningen helt enkelt!

sit vis nobiscum


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0