som tillfällig poolskötare löser jag alla problem!

Haha, jag fick i uppgift idag att sköta om poolen. Eftersom det har regnat mycket här i Rimbo så har vårat poolskydd sjunkit ner på botten och det har hamnat massa skräp i vattnet. Som ett extrajobb skulle jag också pumpa upp kanten, för vi har nämligen ett HÅL någonstans, som läcker ut all luft på en halv dag. Vi har letat och letat efter det där hålet, och kom fram till (eftersom ingen hade hittat det) att det säkert var precis vid "pumphålet" och att vi därför inte skulle göra något åt det. Men, nyss, när jag hade pumpat upp kanten, så hör jag ett "pppssssssssssss"... Det är helt knäpptyst ute, inte en själ vistas ju utomhus i det här tråkvädret. Och jag SER hålet. Det är som en mörk liten spricka mitt på kanten. Inte lite under, eller på sidan, utan mitt på. Och ingen har sett det tidigare!
Skrattretande, eftersom vi var många som letade innan. Men, jag ringde till mamma och berättade vad hennes favoritMolly hade gjort, så hon bad mig att rita ett kryss på hålet, så vi hittar det igen (nog för att man aldrig skulle kunna missa det, haha!) sen när hon har plockat fram lagningsgrejerna.
Yes! Jag är världens BÄSTA poolskötare! ;D

Nu ska jag ut igen! Ut och fortsätta uträtta stordåd!
Vem vet, jag kanske hittar ett mystiskt utrotningshotat djur i poolen, så att jag blir världskänd för att jag har räddat det...?


Take care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0