what a wicked game to play

God kväll era cyperspacers.
Jag sitter och är ascool. Jag har på mig den ärligt snodda HIM-tröjan från Ludde och lyssnar på HIM i de ärligt snodda hörlurarna från min mor. Cool chey, jag vet!
Glass har jag ätit också. :3
Idag har jag verkligen inte gjort någonting. Och att säga så är en rätt kul grej, faktiskt. För vad är egentligen "att ingentinga"? Jag kommer ihåg när min syssling Marcus och jag var på promenad en kväll och han berättade att han verkligen inte hade gjort nååååågonting under dagen. "Va skönt." Tänkte jag, men sen fortsatte han: "Jag har liksom bara städat iordning på mitt rum, tvättat, pluggat lite, fixat tvätten och så. Hur nice som helst att bara vara liksom." Jag höll på att tappa hakan. Va?! Var det han just sa att "ingentinga"? Sure bacon. Men han var liksom helt seriös med det han sa. Det var att ingentinga för honom.
Jag började ju självklart fundera på vad jag gjorde när JAG ingentingade. Och det blev en betydligt kortare lista. För jag har verkligen dagar då jag kan sitta hemma på mitt rum och titta ut genom mitt fönster i timmar. Eller varför inte ligga på sängen och lyssna på musik? Jag kan sitta och redigera bilder och klippa ihop filmer för skojs skull under en hel dag, eller fota samma föremål i hundra olika vinklar. Liksom, inga nyttigheter, utan bara extremchill. DET är att ingentinga för mig. Och det är nice! Men, samtidigt känner jag ibland att jag skulle vilja kunna ingentinga så som Marcus gör, liksom få saker gjorda under chill.
Vad är att ingentinga för dig?
Så, idag har jag inte gjort någonting. ( = redigerat bilder, läst massa bloggar, klickat runt i onlineshops) Och det har varit hur nice som helst.
Imorgon börjar mina musikstartdagar på Kulturskolan, så det blir till att gå upp tidigt. Massa trevligt folk lär jag få träffa, och massa bra musik lär jag få höra. Yeah! :D
Nu ska jag kolla på HIMYM och fortsätta chilla.
Sit vis nobiscum


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0