någon borde skjuta mig.

Mmm, jävla skitliv. Jag vill tillbaka till högstadiet, förlåt men jag klarar inte det här. Ge mig min gamla klass, mina riktiga vänner. Ge mig Unni.








Allt var så vackert. Så fruktansvärt fult och fel och dåligt, att det blev vackert. Jag skulle göra så mycket för att få vara där igen, mitt i tonårshelvetet. Vara ung och dum och skratta åt allt för att man inte vet något annat. Skrika sig hes på skolgården, skolka ibland för känslans skull. Klä sig konstigt för du, det är okej. Bryta ben och låta vänner skriva på gipset. Skaffa pojkvänner som alla snackar om och allt är så modigt och nytt och dumt och oj så dumt det är. Man bryr sig inte. Man röker istället bakom skolan och skvallrar om alla, för vem känner inte hela skolan? Välkommen alien, du är mobbad. Sms:a folk långt in på natten, och sen ha ångest att se varann dagen därpå. Försova sig, komma försent, ursäkta sig och fnissa med bästisen. Skriva långa uppsatser som ändå "tyvärr inte betygsätts men det var jättefint skrivet" och dö lite inombords. Vet att man aldrig kommer bli något men drömmer som fan i alla fall. Sova på lektionerna, vara kompis med läraren. Äta god mat och ändå klaga för hallå det är ju skolmat vill du sitta med aliensen eller? Kom vi går till fritidsgården och spelar tevespel och låtsas läsa veckorevyn, har du pengar till en kaffe? Vi skulle ha jouren i kiosken och sälja festis till småbarnen och ostfrallor till storbarnen och snacka med alla för vi känner ju dem. Har du lämnat in uppgiften hoppsan den är hemma, nähä det var den inte synd för den kunde ju blivit himla bra om jag någon gång hade skrivit den. Gå på fester och lyssna på när bästisarna spelar för dom har minsann en framtid för de kan både dansa och sjunga men jag är speciell och passar inte med andra människor så jag blir aldrig någonting. Jag gråter istället på verandor och lyssna på Håkan Hellström och önskar mig bort fast jag vet att innerst inne vill jag aldrig försvinna härifrån. Göra slut med pojkvänner för man behövde visst en förändring men inte en sån din ärthjärna, du klarar dig aldrig utan honom, jo tack jag vet men nu fick jag göra det i alla fall. Gråta gråta gråta i allas famnar och bli lovad att de finns där och lyssnar, haha, bullshit men va fint det är att höra just för stunden. Prata om sex och fnissa för man är ju så hiiiiiimla erfaren sen ska man ångra sig för woops nu ljög jag visst igen. Le, precis så där så kan jag ta ett kort och sätta i mitt fotoalbum hemma, stå still jag vill minnas dig precis sådär.

- Molly Mumford.
Vackra Tonårstid. Tretton-Sexton, det är då livet är bra.

Nu går jag och lägger mig och vaknar upp till en morgondag med konstiga saker, så som gymnasium. Mmm, jävla skitliv.

sit vis nobiscum

Kommentarer
Postat av: YOUR SPECIALL SOMEONE♥

SÖNDAG. cry and weep day. <3

molly, jag saknar dig. och hela grejen. men ge inte upp pumpkin♥

2011-01-27 @ 12:53:17
Postat av: Anonym

fint jag stavade special. MMHHHMMM ♥♥♥♥

2011-01-27 @ 12:53:58
Postat av: Elvira

Älskar verkligen känslan man får utav att läsa det här.

2011-01-28 @ 23:48:24
URL: http://allasakerjagser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0