och om jag vågade skulle jag göra dig så himla illa.



Om jag bara står helt still,
utan att röra mig en tum,
kan vi låtsas att jag inte finns då?
Kan du gå förbi mig, se förbi mig,
och neverminda min existens?

Jag vill inte synas för dina ögon just nu.
(behöver en annan, förlåt mig)
Passera, gå bara, gå -
om du ser mig nu kan jag inte
hålla allting inne längre.

Dina hörselgångar skulle gå sönder
av mina skrik om önskad trygghet,
kärlek, smågnabb och sovsällskap,
om jag vågade öppna munnen.
(klister, klister, lim, tape)

Istället står du bara där, som ingenting (ingenting?)
och om jag bara vågade skulle jag göra dig så himla illa.

- Molly Mumford

sit vis nobiscum




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0