varken låtsas, plast, bonus eller halv.


Häromdagen stod mamma och försökte rensa ur en låda ur vår byrå. Hon hade lagt nästan allting i prydliga högar som säkert var jättegenomtänkt sorterade, men i botten på lådan låg det några smågrejer kvar. Jag hittade något som jag genast frågade mamma om historien bakom, och sedan frågade jag om jag kunde få det.
Jag gick in på mitt rum, tog fram min pysseltång och en kedja, och nu kan jag ha min mammas syskon om halsen, hela tiden. Alla syskonen, som jag alltid, oavsett alla "såhär-är-det-egentligen"-regler om vilka mammor som får barn med vilka pappor osv., kommer se som mina superriktiga mostrar och morbröder. Nu är ni alltid nära mig, fast jag inte ser er lika ofta som jag ser eran storasyster. 





sit vis nobiscum

Kommentarer
Postat av: CJ

Fint!

2011-04-02 @ 15:48:18
URL: http://cjs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0