jag tror mitt hjärta blöder.


En bit ur min novell som jag måste lämna in i morgon. Vill inte, vågar inte. Avskyr när lärare granskar. Vad kommer de tycka, säga, tänka, tro? 

".../Klockan var väl halv två och när jag tänkte på att han säkert skulle gå hem nu så knöt det sig i magen på mig. Jag ville verkligen inte att han skulle lämna mig att somna om ensam. Sen hånglade vi en stund. Nyvaken-hångel."
"Sov han över sen eller?"
"Ja."
"Vad sa du till honom när ni vaknade sen då, på morgonen? Var det inte konstigt?"
"Jag kysste honom på kinden och frågade om han ville ha kaffe."
"Du tycker ju inte om kaffe."
"Men det luktar gott. Precis som han gör på morgonen."


- Molly Mumford
Tyck gärna till. Ni är snällare än mina lärare.

sit vis nobiscum

Kommentarer
Postat av: Elin

Hur bra som helst! Du skriver så fint molly! Det är en talang jag önskar jag hade :) <3

2011-05-06 @ 18:30:38
URL: http://pinkpriiincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0