det har hunnit bli oktober.


En just-nu-lista som jag hittade hos världens vackraste Elsa som jag tänkte att det skulle vara trevligt att fylla i. Varsågoda!

Jag längtar efter: Alfa.

Jag är ledsen över: Att jag inte får spendera den här hösten med min bästis. Hon är nämligen i Japan och tänker inte komma hem förens i Juni. 800 mil känns som ett onödigt avstånd mellan två som delar hjärna. 

Jag äter helst: Majskex med ett tjockt lager smör, skinka och gul paprika med örtsalt på. Mättar absolut ingenting, men det är bara bra för då kan man äta hur många som helst!

Jag ser fram emot med skräckblandad förtjusning: Min artonårsdag som infaller om 67 dagar. (!!!)






Det finaste jag vet är: Känslan i magen när man är precis på den platsen man vill vara just i den stunden. Att vakna i någons mjuka, nakna famn och bara dö av närhetskärleksflipp. Mopsar och andra runda, skrynkliga hundar med ihoptryckt ansikte. Sms med versutdrag från de bästa låtarna man vet från de bästa kompisarna man har. Internskämt. Torsdagskvällar med några av mina favoriter. Att gå på konsert. När mamma har skällt litegrann för man är ju en sån slarvig tonåring och sen innan hon går ut från rummet säger hon: Du fixar det här/jag älskar dig/kom igen nu, Molly. Att hångla. Att få nya raggsockor av sin mormor som har suttit i sitt hus i Norrland och stickat och sen skickat dem ända till Norrtälje så att jag slipper frysa i Oktoberkylan. Scott Pilgrim. Bromance.  

Jag läser: Kapitulera omedelbart eller dö.

Jag är galet stressad över: Ingenting, faktiskt. Jag har höstlov och just nu känns det som om jag har ordnat allting. Tack vare världens bästa mamma.



Jag lyssnar helst på: p3, elektronisk musik och J's röst som berättar något när man ligger i sängen i hans famn precis innan man ska sova.

Jag drömmer om: Världens finaste man.

Jag blir nostalgisk av: Hösten. Mina röda skosnören. Min WITCH-tidningssamling. När min lillasyster/mina småkusiner har mina gamla favorittröjor på sig. När jag åker förbi vårat gamla hus.

klicka på allting för källa!
(utom bilden på Jack och Felix, den är ju min)

sit vis nobiscum


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0