the avengers




Igår var jag och bästa Jocke på bio! Jag älskar att gå på bio, det är en sån himla mysig grej. Det är som att sitta i ett jättestort vardagsrum liksom. Senast jag var på bio så gick jag och tretton andra klasskompisar och tittade på (the?) Hunger Games för våra fribiljetter som vi fått av vår rektor för att vi var med och hjälpte till när vi hade öppet hus i vintras. Och gratis bio är ju aldrig fel liksom? Men när vi väl sitter i stolarna, har tittat på all reklam osv så blir vi informerade om att filmen knasar sig och att det kommer ta en stund att fixa. Så vi satt snällt kvar (vissa i salongen gick, för de orkade inte vänta) och pratade en stund och efter ungefär fyrtio minuter så startade filmen, helt felfri. (the?) Hunger Games var kanonbra, och när vi gick ut så stog det biografpersonal och delade ut ersättningsbiljetter till alla som ett förlåt för att vi fick vänta. Himla bra! Så jag och Jocke utnyttjade de biljetterna igår och gick på bio gratis, en gång till!

*spoiler alert*



The Avengers var verkligen så.himla.cool. Tyckte först att det var synd då man fick höra att Edward Norton inte ville vara med som Bruce Banner, men jag är ju rätt svag för Mark Ruffalo så det blev hur bra som helst ändå! Det var några saker som var lite småkonstiga, som att Hulken först inte alls kan kontrollera sig och håller på att slå ihjäl Black Widow, men sen är med på noterna till punkt och pricka och är jättekontrollerad. Men men, det var inget som störde jättemycket. Att se den i 3D kändes självklart, med juste djup och några pop-out effekter. Tony Stark var lika dryg som vanligt (
), Captain America hoppade högt och snyggt, Black Widow var fruktansvärt snygg och Thor's hår var perfekt genom hela filmen. Fightingscenerna var verkligen fantastiska, och det var många snygga effekter. När jag och J gick ut från bion var vi tvugna att springa runt på stan en stund innan vi åkte hem, för att vi var så himla uppspelta efter upplevelsen!
Gå och se The Avengers!!

(bilder från google!)

sit vis nobiscum



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0